donderdag 16 maart 2017

Een nieuwe schrijfcursus

Zoals misschien bekend, ben ik ondertussen professioneel bezig met schrijven. Helaas niet als boekenschrijfster, maar goed: je leert er toch altijd wel beter van schrijven. Ik schrijf teksten in opdracht voor blogs en andere artikelen voor sites. Daarnaast schrijf ik ook nog altijd voor het clubblad van een sportvereniging. En zo komt er wel meer schrijfwerk op mijn pad.

Om mezelf wat meer professioneel te laten zijn, heb ik een cursus (thuis) gedaan voor copywriter. Handig voor mijn werk. En wat nu zo leuk was: ik mocht gratis een extra cursus uitzoeken. Deze week rondde ik mijn cursus af en mocht ik dus een volgende cursus uitzoeken.

Hmm, dat was wel even leuk om te kiezen. Ik besloot toch weer lekker op het schrijfvlak iets te kiezen. Een kinderverhalencursus heb ik jaren geleden al gedaan, dus leek het me wel leuk om nu iets heel anders te doen. Ik ga scenarioschrijver doen. Vandaag was de cursus voor mij online te bekijken en te downloaden. Nou, het schrijversbloed begon weer meteen te stromen. Wat een leuke! Toch stiekem veel leuker dan die van de copywriter (hoewel ik daar natuurlijk wel meer mee kan voor mijn werk...)

Ik hoop jullie op de  hoogte te houden van mijn nieuwe schrijfavontuur!
En weet je wat nou zo vervelend is: ik moet nu verplicht films gaan kijken...dat is balen 😉

3 opmerkingen:

  1. Zo te lezen blijf je in ontwikkeling! Ooit zal het precies zijn wat je zoekt.
    Ben wel nieuwsgierig hoe je dat schrijven van artikelen geregeld hebt. Hoe factureer je? Heb je een inschrijving bij de KvK daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben echt gestart met een eigen bedrijfje. Ik heb dus idd een KvK nummer e.d. Een stuk leuker want zo krijg je echt zelf contact met de klanten, interessantere opdrachten en het betaalt ook nog eens beter als je rechtstreeks de opdrachten binnen haalt...

      Verwijderen