woensdag 2 oktober 2013

Kinderboekenweek , schoolbieb.....

afb.morguefile.com

Vanochtend was er de opening van de kinderboekenweek bij ons op school. Bijna alle kinderen liepen in hun sporttenue's op school. En natuurlijk werd er geopend met een "wedstrijd" door twee leerkrachten en hun teams (alle kinderen van school). Na een spetterende opening op "we zijn klaar voor de start" gingen de teams de strijd aan. De kinderen genoten én nu maar hopen dat ze ook gaan lezen met alle extra activiteiten rondom lezen op school!



Vanmiddag was ik met mijn collega-biebmoeder uitgenodigd voor een overleg met de bieb en basisscholen. Leuk om op een andere school ook even te zien hoe zij hun bieb gestalte geven.
En interessant om allerlei feitjes te horen over het leesniveau van kinderen en wat we daaraan kunnen doen. Wij gaan meedoen met "de bibliotheek op school" en ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken....
afb.morguefile.com

Nu we zo bezig zijn met de kinderboeken....ik heb jaren geleden al eens de cursus Kinderboeken schrijven gedaan.
Misschien moet ik daar maar weer eens mee aan de slag gaan: een kinderboek! Mmmm, daar ga ik eens even rustig over na denken  :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten