woensdag 22 januari 2014

Moeilijk persoon....


Porselein

Opeens heb ik het weer. Het zijn van die vlagen...
dat ik ieder momentje die ik vrij kan maken aangrijp om te lezen....te lezen terwijl ik eet, terwijl ik koffie drink, snel een bladzijtje (of meer) tussen het opvouwen van de was en het stofzuigen door, voordat ik naar bed ga enz, enz.
Eerlijk gezegd ben ik geen "makkelijke lezer"in die zin dat een boek mij moet boeien. En niet pas aan het einde, maar graag toch wel snel. Maar als het dat doet, tja, dan blijft het dus schipperen tussen huishoudelijke taken, mijn blogverslaving ( ???? ) en dus dat boek....

Nu heb ik niet een bepaald genre wat ik dan zo leuk vind. Vorige week was ik verslingerd aan een chicklit wat zich afspeelde in Amsterdam. Leuk maar ook emotioneel geschreven. Het enige minpuntje waren de regelmatig terugkerende drukfouten. Twee dezelfde woorden in één zin bijvoorbeeld. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken.

En nu is het Porselein van Bettina Drion. Wauw, de sfeer die er in voorkomt spreekt me enorm aan. Waarom? Nou eigenlijk vooral omdat het akelig dichtbij mijn al langer sudderende idee voor een verhaal komt.

Komt daar dus automatisch de vraag weer bij naar boven: zal ik dan toch? Zal ik dan toch dat verhaal gaan schrijven. Het verhaal waar ik al meerdere keren aan begonnen bent maar iedere keer toch niet weet of ik wel genoeg weet over die tijd. Of ik niet veel meer politieke onderbouwing moet hebben....of het niet te ingewikkeld is, of het plot wel goed doordacht is, of......
(En eigenlijk ben ik nu met een compleet ánder verhaal bezig.)

Zucht....ik ben geen makkelijke lezer maar dat geldt blijkbaar ook voor het schrijven.... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten