zaterdag 8 februari 2014

Plaatjes zoeken...

Ik ben al een aantal avondjes bezig met plaatjes zoeken....voel me soms net weer het kind van vroeger...
Plakboeken vol plakte ik met plaatjes van wintersport en bergen...mijn grote passie als kind (en ja, ben er nog gek op).
Later volgde vooral het inplakken van katten en dan vooral Franciens katten. Toen was ik ondertussen al wel op mezelf en hadden m'n eerste eigen katten hun intrede gedaan én was ik dus smoorverliefd geworden op dit soort schepsels. Computers waren nog geen dingen die iedereen in huis had staan..

Tja en nu is er dus pinterest....plaatjes plakken op z'n modernst.
Leuk! Ik heb er een moodboard gemaakt voor mijn verhaal....toch zat ik de laatste dagen vooral op internet maar ook bij mijn eigen foto's te snuffelen. Op zoek naar de juiste plaatjes bij mijn verhaal, om zo voor mezelf een sfeertje duidelijk vast te leggen.
Dit jongetje mag een rolletje spelen in mijn verhaal...
Heb hem "geleend" van www.jongensmerkkleding.nl

Vooral foto's van omgevingen maar ook van mensen. Dan hoef je niet meer te noteren of te onthouden dat het personage blauwe ogen en donker haar heeft....welnee: je ziet het in één oogopslag.

Toch vind ik het niet altijd eenvoudig. Soms werkt het ook gewoon NIET. Dan heb je iemand in je hoofd maar valt er echt geen plaatje bij te vinden. Pas ik dan mijn personage aan? Tuurlijk niet. Mijn "hoofd"gaat dan toch echt voor en pas ik dus de manier van noteren aan!

Soms vraag ik me weleens af wat andere mensen ervan zullen denken als ze al mijn afbeeldingen zouden zien...ze zouden er waarschijnlijk niks van begrijpen waarom ik zoiets opgeslagen heb....hihi, als ik het maar weet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten