donderdag 2 oktober 2014

Schrijfvakantie...

Het zijn vaak schildervakanties, waarover je dingen ziet op tv. Maar jawel, ze bestaan ook: schrijfvakanties!
Ik heb een kennisje die ik eigenlijk alleen nog maar via facebook "spreek". Zij bleek het schrijven ontdekt te hebben en is heerlijk op zo'n vakantie geweest...
Nu wil ik helemaal niet op vakantie zonder mijn gezinnetje. Dus ga ik niet "solliciteren" naar zo'n vakantie....toch ben ik wel nieuwsgierig naar hoe zoiets nou werkt.
Werk je dan aan je eigen werk? (wat mezelf het fijnste lijkt) Of krijg je allerhande schrijfopdrachten?
Werk je buiten, binnen, met elkaar, alleen....
Uiteraard zullen daar enorm veel verschillende varianten in zitten.
Wat mij heerlijk lijkt is om ergens buiten in de heuvels van eh...Toscane ofzo (die schrijfvakanties bestaan hoorde ik) zelf je ding te mogen doen. Geen verder gezeur. Maar wel de kans over je verhaal te praten, een klankbord te hebben als je dat even nodig hebt...
Of soms lijkt het me ook heerlijk om in stilte te werken in een klooster, ofzo....


Stom natuurlijk, want gisteren schreef ik nog over mijn ontdekking. Dus die stilte moet ik misschien wel gewoon vergeten en ergens in Amsterdam op een woonboot in de grachten gaan zitten.....want een beetje nostalgie kan geen kwaad ;-)
Hmm, bestaat zoiets? Dan kan ik er een daagje van maken....of ik sleep gewoon mijn gezin mee, dat kan ook natuurlijk.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten